bloglovin

Kapitel 31

Tidigare:
Lindas perspektiv:

"I'm so sorry" Sa jag och tittade upp och såg en kille med mörk brunt hår, hasselbruna ögon och kavaj.

"Are you alright?" Frågade han.

"Yes, I'm just late..." Började jag.

"Late for what? A date in the middle of the night. I don't think so. But anyway, bye" Sa han och gick med snabba steg där ifrån. Jag kollade efter honom, men sen såg jag en taxi.

"Taxi!" Ropade jag på den och den svängde in och jag hoppade in.

 

Nu:

Liams perspektiv:

Jag klev innanför dörren och försökte vara så tyst som möjligt. Så kom jag in i vardagsrummet och såg att Monopolet var uppställt på soffbordet, men jag såg ingen. Jaja, de har väl gått och lagt sig. Men det är konstigt för det är mycket lampor tända.

“NOW!” Skrek någon och plötsligt var jag dugsur. Jag hörde hur de skrattade.

”Thanks guys” Sa jag och drog bak håret med högerhanden.

”No problem” Sa Louis och la sin arm runt Emma och tjejerna fnissade.

”So, how was your date?” Frågade Harry.

"That's a secret. But I think someone was following us all the time." Sa jag och gick upp för att byta om.

Emmas perspektiv:
Jag tittade på de andra för att se deras reaktioner på att Liam trodde han var förföljd. Killarna utbytte blickar medans vi tjejer gav varandra blickar också. Vad är det de inte berättar?

"Tell us" Sa Alice och tittade på killarna.

"What should we tell you?" Frågade Niall och försökte låtsas som han inte visste vad hon menade.

"Please, we know you, so tell us NOW!" Sa Felicia och stampade med foten.

"Fine" Sa Louis. "It's just that we think a reporter is following us, but we can't prove it and we haved told anyone where Liam was going and that means that she was outside, waiting for someone of us coming out and then follow."

"But she can't do that. It's illegal!" Sa Felicia upprört och man såg att om den där reporten hade varit här hade hon fått något hårt i skallen.

"Take it easy babe" Sa Harry och kom fram till henne. "She just wants a story, that's all. So we should give her one..."

"Hazza, what are you thinking?" Frågade Zayn som precis kom innanför dörren.


Kort jag vet. Men jag ska åka och dansa nu för jag har en extra lektion idag o sen måste jag plugga franska, :(, men ikväll ska jag bara vara hemma så jag ska slänga ihop ett långt kapitel till imorgon. Ok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0