bloglovin

Kapitel 10

Tidigare:
När vi kom fram tittade Sebastian på mig och sa: "You know you can live with us if you don't want to live with your parents?"
"Yes, I know Sebastian. But I have to face them some time and I'm going to be up when they are waking up."
"Okey. See ya" Sa han och vände bilen och körde iväg. Jag tittade efter honom och vände mig sedan om och gick in på hotellet för att åka upp till rummet. Skulle mamma vara där? Eller bara en uppriven och arg pappa som undrade vart man varit?"


Nu:



Emmas perspektiv:
Jag stod utanför rummet och bara tittade på dörren. Skulle jag vilja möta det på andra sidan? Svaret blev nej, men jag öppnade dörren ändå och gick in. Det var kolsvart och jag tog upp mobilen och lyste upp golvet. Jag bytte om och gick och la mig.
Sedan gick dagarna efter fort varandra och mamma kom tillbaka till oss, men tog min säng, så jag fick be om en madrass för jag delar inte säng med min pappa! Jag hann inte träffa killarna, men jag träffade Sebastian för att få prata med någon. Jag hade träffat Maria några gånger också, hon hade kommit till vårt hotellrum också en dag då hon hade sett mina föräldrar gå och samlat ihop alla tjejer i vår ålder och så satt vi på golvet och sängen och lite överallt och pratade. Vi pratade mest om lördags festen och killar de sett på hotellet. Jag satt tyst, men jag hoppades att killarna skulle komma.

"Don't you want a guy to come Emma?" Frågade Maria och tittade på mig. Hon och alla andra. Jag rodnade och alla blev genast intresserande.

"What's his name?" Frågade hon.

"His name's Louis" Sa jag och tittade upp på allihopa.

"Aren't you together with that other guy?" Var det någon frågade.

"Which other guy?" Frågade jag.

"The one that pick you up all the time and gets hugs and all that stuff"

"His like my brother! And I needed someone to talk to, how's not my parents" Sa jag. "So you thought we was together? Just because we had talked? Oh my god, if Louis think that too. But he dosen't even like me, so that dosen't matter." Då hörde vi mina föräldrar komma in genom dörren och jag såg att de var allmänt chokade av att det var kanske 25-30 tjejer i deras hotellrum.

"De ska precis gå" Sa jag till mina chokade föräldrar. "Sorry girls, you got to go now. See you tomorrow?" Frågade jag osäkert. Men jag fick "Of course Emma!" av de allihopa och så sprang de bort mot hissarna.

"Okey, see you tomorrow Emma. In the lobby 3.30 pm. Okey?" Sa Maria.

"Yes, lobby 3.30. Promise, see you then" Sa jag och stängde dörren.

"Vad gjorde alla de tjejerna här?" Frågade pappa.

"Vi pratade och imorgon är det lördag, så jag kan gå på hotellfesten och jag kan vara med tjejerna klockan halv fyra imorgon eftermiddag om jag vill. Jag kommer vara på hotellområdet hela kvällen imorgon, så oroa er inte. Ni kan göra vad ni vill medans jag är borta imorgon. Så vad vill ni göra nu?" Frågade jag och tittade lugnt på de. "Kortspel?"


Louis perspektiv:
Emma verkar ha undvikit mig och killarna de senaste dagarna. Undrar varför. Liam och Harry har sett henne en hel del med en annan kille. Han verkar lokal tydligen. Det var kanske därför hon var ledsen på planet, hon längtade efter sin cypriotiska pojkvän. Men varför skulle hon inte vilja prata med oss då? Imorgon är hotellpartyt, överväger att stanna på hotellrummet, men killarna kommer dra med mig vare sig jag vill eller inte. Jag hoppas att Emmas kille inte kommer dit. Sedan hörde jag ett skrik och en duns. Jag kollade in på rummet och såg Harry ligga på en soffa och att Niall och Zayn låg ovanpå honom.
"Guys, stop it, you killing my boobear." Sa jag och såg väldigt ledsen.
"Okey Lou, we can stop kill him - if you are going tomorrow on the hotelparty." Sa Zayn. Jag suckade och tittade på honom och tänkte: "Är han allvarlig? Måste jag gå? Jag vill inte träffa Emmas pojkvän. Och se de dansa tillsammans i månskenet..."
"Louis, they are killing me here, can't you just go on the party?" Sa Harry och avbröt mig i min tankegång.
"Fine" Sa jag och killarna hurrade.
"The shops are still opened, so lets go find something to have tomorrow" Sa Liam och slängde rumsnyckel till mig.
Okej, förlåt för ett till tråkigt kapitel men de två-tre närmaste kommer bli mer spänning och romantik i. Publiserar ett till kapitel för jag kände mig lite taskig som inte bloggat på några dagar. Och för att jag tyvärr kanske inte hinner imorgon. För alla fans i Sverige, så kommer One Direction till Sverige imorgon för festen de ska ha i lägenheten NRJ annonserade om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0