bloglovin

Glad alla hjärtans dag + Kapitel 11

Glad alla hjärtans dag! Min kompis mobil kunde typ inte skicka bilder (???!!!), så tyvärr inga bilder från igår.
Tidigare:



"Louis, they are killing me here, can't you just go on the party?" Sa Harry och avbröt mig i min tankegång.
"Fine" Sa jag och killarna hurrade.
"The shops are still opened, so lets go find something to have tomorrow" Sa Liam och slängde rumsnyckel till mig.



Nu:





Emmas perspektiv:
Jag satt framför en av alla speglar Maria hade fixit till ett av hotellrummen som var ledigt som alla vi tjejer fick invardera innan festen. Jag satt och tittade på min spegelbild. Ville jag verkligen gå på festen? Men jag ville ju inte gå till mina föräldrar, för jag hade lämnat de i ett till bråk.
"Are you okey Emma?" Frågade Maria.
"Yes, I am. Just thinking how to but my make-up on." Sa jag och log för att övertyga henne.
"Good" Sa hon och gick och pratade med några andra tjejer.
"Can I but some music on?" Var det någon som frågade.
"Sure" Sa Maria. Då gick tre tjejer fram till stereon, plugade in mobiltelefonen och satte på Stole My Heart med One Direction. Alla tjejer, utom jag, ställde sig upp och började sjunga med och dansa. Jag tog upp min kamera och tog några kort för de såg för roliga ut. Efter en stund började tjejerna bli klara, men jag satt kvar på stolen.
"Are you really sure you are okey Emma?" Frågade en tjej med knallrött hår mig.
"Yes, I'm totally sure" Sa jag. "You can go if you want to". Då gick alla, men Maria stannade i dörröppningen och sa: "You can stay here so long you want"
"Thanks"
"Your welcome. See ya"
"See ya". Sedan var hon borta med alla andra och jag var ensam. Jag tog upp min klänning, en enkel svart. Jag satte på mig den och tittade i spegeln. Jag satte bara på läppstift, lite mascara och lite rouge. Jag gick sedan ifrån hotellrummet och ner mot festen som hade varit igång ett tag, och jag hade hört den ett tag.




Louis perspektiv:
Jag fattar inte att killarna fick mig att göra detta. Nu satt jag på en solstol vid poolen med en coca-cola i handen. I högtalarna dunkade David Guettas nyaste låt. Jag hade inte sett Emma på hela dan och inte på festen. Jag tog en klunk cola. *Your insecure, don't know want for...* Samtidigt som jag hörde att What Makes You Beautiful, våran första singel, kom ur högtalarna vände sig alla mot dörren där man gick in på hotellet. När de började flytta på sig, såg jag att det var Emma. Jag, och alla andra killar, blev mållös. Den enklaste klänningen hade hon på nåt sätt gjort till den snyggaste någon sin och den passade henna perfekt. Hon kom fram till mig.
"Hi Louis" Sa hon. "Are you having fun?"
"Yes" Svarade jag och märkte hur alla tittade på oss.
"Do you know why everyone is starring at us?" Viskade hon till mig.
"Yes, they are starring at you" Viskade jag tillbaka och hon såg väldigt skeptisk ut. "it's true!"
"Okey. See you later" Sa hon och gick mot dansgolvet. Då såg jag hur hennes pojkvän kom ut och samtidigt böt de låt, till en annan av våra låtar, I Wish. De började dansa och då vände jag mig om och gick ner mot strandpromenaden, jag ville inte se på.


Emmas perspektiv:



När jag hade kommit till festen hade alla tittat på mig. Jag hade då gått fram till Louis, men han verkade också hamnat i trans eller nåt. Så jag gick och dansade och då kom Sebastian och de böt låt till I Wish. Han frågade om vi skulle dansa eftersom alla andra killar blev upptagna. Jag svarade ja och vi började dansa. Jag skulle titta på Louis, men såg att han gick ifrån hotellet. Sebastian släppte taget om mig och tittade på mig och bort mot Louis som snart inte syntes längre.
"Gå efter honom" sa han och nickade åt Louis håll.
"Vad menar du?" Frågade jag dumt och tittade undrande på honom.
"Men snälla, alla ser att du är kär i honom"
"Och? Jag har varit kär förut och det har inte slutat lyckligt, hur stor chans är det att detta kommer göra det? Och dessutom är han inte kär i mig"
"Bara gå efter honom" Sa Sebastian och tittade på mig med sin storebrors blick.
"Tack" Sa jag och sprang över gräsmattan. Medans jag sprang tog jag av mig mina klackskor som inte var så lätta att springa i.
"Louis!" Ropade jag. "Wait on me!"
Louis stod vid strandpromenadräcket och kollade ut på vattnet.  Jag ropade en gång till och då vände han på sig och såg mig. Jag kom fram till räcket och flåsade efter mig springtur.
"Why did you left?" Frågade jag och tittade upp på honom.
"I didn't have a dance partner" Svarade han kort.
"Okey" Sa jag. "What is it with you? You seem so mad or something. Have something happen?" Han tittade ner på mig och det kändes som han ville säga nåt, men inte vågade.
"You can tell me anything" Sa jag och hoppade upp på räcket. Han tittade skeptiskt på mig men tog ett djupt andetag.
"It's just that I like you, but you have a boyfriend..."
"A boyfriend?!" Sa jag och började skratta. "I don't have a boyfriend"
"But that guy you're with all the time..."
"He's like my brother! To have him like a boyfriend. Huh" Sa jag och tittade på Louis och som tittade på mig.
"What?" Frågade jag.
"Do you like me?" Frågade han. "In that way". Jag hoppade ner från räcket och tog hans hand i min.
"Yes I do" Sa jag och log. "Come on, now we're going back" och såg drog jag med mig honom tillbaka till festen. Jag satte på mig mina skor på vägen också. Vi dansade ett tag och när Jedward's Waterline kom på dansade vi lite närmare och när det var typ 1 minut kvar på låten, lufte Louis upp mig och hoppade i poolen med mig. De andra hoppade efter. Louis kom upp ur poolen före mig och drog upp mig.
"Come on" sa han och drog in mig mot hissarna. "If we don't go up we can get a cold"
"Sure" sa jag.
"Men måste du alltid kommentera?" Hörde jag pappa säga.
"Skit." Sa jag och tittade på Louis och sedan ner på mina kläder. Jag tog tag i Louis och drog honom nära och in i ena hörnet i hissen. Vi tittade varandra i ögonen och så kysste vi varandra.

Hoppas ni kan vänta till torsdag/fredag då kapitel 12 kommer upp! Är inte hemma imorgon, är då i Romme med skolan. Hoppas ni gillade kapitlet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0