bloglovin

Kapitel 19

Tidigare:
Emmas perspektiv:
Samtidigt som jag plockade ihop det sista innan jag skulle säga hej då till Louis såg det ut som han ville säga något, men inte sa det. När vi tillslut stod i dörren och han skulle gå upp sa jag: "What do you want to say Louis?"
"Okey, I really want to meet you again, so can I have your Twitter or e-mail or phonenumber or something. Please?"
"Yes, just a second" Sa jag och gick in och hämtade penna och papper och skrev ner Twitter, e-mail, telefonnummer och FB.
"Is this okey?" Frågade jag och räckte fram pappret med allt på.
"Perfect" Sa han, kysste mig och gick bort mot hissarna.
Nu:
Emmas perspektiv:
Nu var jag alltså tillbaka hemma i Sverige, i Stockholm och långt ifrån Louis. Jag suckade och la mig på sängen. Och jag kunde inte direkt berätta för någon, eller visa alla bilder jag tagit på mig och killarna, särsklit på mig och Louis. Jag kände hur mobilen vibbrerade till och tog upp den ur fickan. 2 sms på samma gång hade jag fått. Jag öppnade det första: "Tillbaka till Sverige än? Hur var det och är du äckligt brun nu? <3333 Tina". Tina är en av mina bästa kompisar, så jag svarade och frågade om vi skulle gå på bio senare. Jag öppnade det andra och läste: "Miss u so much. Wish u was here to make my day brighter. xx Louis ;). Jag läste det säkert 100 gånger innan jag svarade: Missing u too. And I forgot to tell u but, u know u crazy, right? xx Emma :D. Någon minut senare fick jag tillbaka: I know, but I'm crazy about u :P. Jag bara log åt sms:et och drog åt mig ett par hörlurar och satte på WMYB.
Louis perspektiv:
Jag hade percis smsat till Emma och hon hade svarat direkt. Jag saknar henne skit mycket och hoppas hon kan komma till Londo snart. Faktiskt var de det jag höll på med, leta resa så hon kunde komma ner en helg. När jag hade varit i hennes hotellrum och hon hade packat ihop det sista hade jag sett hennes pass och kollat när hon var född och så där.
"What are you doing?" Frågade Harry och satte sig i en fotölj i vårat vardagsrum.
"Just checking flights" Svarade jag oberört och tittade vidare.
"Where are you going?" Frågade Harry. "Sweden?"
"No, I want to surprise her, so she is coming to London" Sa jag.
"Great! I miss her, she was funny" Sa Harry och gick bort mot kylskåpet.
"Really?" Sa jag och tittade upp från min Mac. "I tought you two just was fighting all the time"
"Yes, I fight with her like I fight with Gemma." Sa han och drack direkt ur mjölkpacketet som stod i kylskåpsdörren.
"Okey." Sa jag. "Do you think she can come the second week-end in september?"
"I think she would come day and night to see you" Sa Harry till mig och gick till hallen och satte på sig skor. "I'm gonna buy some milk. Do you want something?"
"No thank" Sa jag och klickade på boka plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0