bloglovin

Kapitel 3

Tidigare:
"Still don't feeling alright?" Var det någon som frågade bakom mig. Jag vände mig om och såg Louis.
"No, I don't" Sa jag och vände mig tillbaka mot vattnet och lutade mig mot räcket. Louis ställde sig bredvid mig och tittade också ut mot havet. Sedan vände han sig mot mig och sa: "I'm Louis by the way" och sträckte fram handen.
"I'm Emma" Sa jag och sträckte fram min. Han log mot mig och frågade sedan: "And I just have to ask you... What are you looking at?"
Nu:
Jag tittade på honom och log.
"What do you think?" Frågade jag.
"The stars maybe" Sa han.
"Louis! There you are!" Hörde vi någon ropa bakom mig. Jag vände mig om och såg resten av One Direction. Zayn, Liam, Niall och Harry. Men jag låsaste som ingenting.
"Hi" Sa Harry till mig och stäckte fram handen. "I'm Harry"
"Hi. I'm Emma" Sa jag och hälsade på de andra också.
"We're sorry Emma, but we have to take Louis with us back to the hotel." Sa Liam.
"It's okey, I got to go too." Sa jag.
"Maybe see you later?" Frågade Niall, förmodligen för att vara artig.
"Sure" Sa jag. "If you can find me" och vände mig om och gick strandpromenaden bort från killarna och längre ifrån hotellet.
2 timmar senare kom jag tillbaka till hotellet. Mamma och pappa var inte på hotellrummet så jag gick ut på balkongen. Klockan var nära på 1 nu, så man var ganska mör efter en lång resdag. Men jag stod kvar på balkongen och bara kände vinden blåsa upp mitt hår. Jag hörde en dörr öppnas och kollade in om det var dörren till rummet som öppnades, men det var det inte. Det var ingen som bodde i rummen bredvid så jag förståd inte riktigt vart ljudet kom ifrån. Då hörde jag steg övanför.
"Lou, come on in! We got to sleep now!" Hörde jag någon ropa innefrån rummet ovanför.
"Yes, Harold, I'm coming!" Hörde jag Louis ropa och sedan hörde jag balkongdörren stängas. Då gick jag också in och sov.
Jag vaknade på morgonen vid 8 tiden och hörde mamma och pappas snarkningar. Jag smög upp och klädde på mig och gick ner till frukosten. När jag kom utanför lobbyn träffade värmen mig som en vägg. Men jag hade på mig shorts och linne så jag bara fortsatte gå, jag hade ju inte direkt jeans och kofta på mig. Jag gick mot frukosten, som var utomhus, och såg att den var enorm. Sallad, bröd, flingor, pannkakor och mycket mera. Jag gick och tog en tallrik och tog två rostbröd, några pannkakor med sirap, sallad av olika slag och ett glas apelsinjuice. Jag satte mig mig så jag satt så jag såg både frukosten och havet som glimmade turkos. Jag hade bikin under kläderna och tagit med mig handduk, så jag skulle gå direk till standen efter frukost. Jag tittade bort mot maten för att se om mamma eller pappa hade kommit ner, men istället såg jag Zayn och Liam. Jag vände mig mot havet igen och fortsatte äta min frukost. Så fort jag hade ätit klart så gick jag med snabba steg från matsalen. Jag skyndade mig bort från hotellet och ut på gatan. Där lutade jag mig mot en vägg och andades lungt. Jag stände ögonen för någon sekund sedan gick jag ner till stranden.
Jag hittade som tur en ledig solstol och ett parasol. Jag betalade vakten och la ut handduken på stolen och la mig för att sola. Men jag hade knappt lagt mig tillrätta innan jag hör någon säga:
"Emma. Are you here this year too?" Jag satte mig upp och såg Sebastian, son till mamma och pappas vän här från ön. Jag har känt honom hela mitt liv och varit som en storebror för mig.
"Of course" Sa jag och skrattade. "Why shouldn't I be here?"
"I just thought that you was tired of Cyprus now..."
"I'll never be tired of Cyprus" Sa jag.
"See you later" Sa Sebastian. "I got to go"
"Okey, see ya" Sa jag och la mig ner på solstolen igen. Jag stängde ögonen, men det skulle jag inte ha gjort för då hällde någon isklallt vatten på mig. Jag satte mig upp och såg Louis, ligga skrattande i sanden och bakom honom stod de andra fyra och lutade sig mot varandra för att inte också ramla omkull.

Kommentarer är alltid trevliga. Vad tycker ni?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0