bloglovin

Kapitel 5

Tidigare:
"Still thinking of Eleanor?" Frågade Niall mig försiktigt.
"No, I don't. I'm over Eleanor now." Sa jag lugnt.
"Are you sure."
"Totally" Sa jag och log åt bilden av Emma som kom upp i mitt huvud.

Nu:
Niall kom också fram till balkongräcket och tittade på mig.
"It's Emma, isn't it?" Frågade han.
"Yes, it's her." Sa jag och log blygt (jag blyg?! Mot Niall dessutom. Vad händer med mig?). "But she have a broken heart, and it was broken recently. She are not over him get."
"How do you know?" Frågade Niall förvånat.
"I can see it on her, I have meet broken hearted girls before. When we was on the plan, she couldn't sleep. And we are living in England and are One Direction. It's never gonna work out. If we are going to be something, it just a holiday flirt, unfortunately" Sa jag ledsamt. Niall la sin hand på min axel och sa: "It gonna work out. We'll figure something out." Sedan gick han in. Jag suckade och gick in för att ta en dricka.

Emmas perspektiv:
Jag drog bara på mig en knälång kjol, en t-shirt och ett par ballerina skor, vi skulle jag bara till Davido's och äta middag.
"Är ni klara någongång eller?" Frågade jag surt. Jag gick fram till kylen och tog en vatten flaska och tog några klunkar.
"Om du går direkt till Davido's får du gå innan oss!" Ropade mamma från badrummet.
"Okej. Jag sticker och tar ett bord!" Ropade jag tillbaka och tog i min handväska, öppnade dörren och sprang till hissen. Jag tryckte på knappen och stod och väntade. När hissen äntligen kom och hissdörren öppnade, så såg jag Louis.

Louis perspektiv
"Guys, I'm going down and talking a table for us. Okey?" Ropade jag.
"Sure Louis. See you downstairs." Ropade Zayn till mig. Jag gick ut från vårt hotellrum och bort till hissen. Så fort jag hade tryckt på knappen så öppnades dörren, så hissen var på våran våning. Hissen började åka ner, men den stannade på våningen under. Hissdörren öppnade sig och jag såg Emma.
"Hi" och ett svagt leende var det enda jag fick fram.
"Hi" Sa Emma till mig och gick in i hissen. Jag ville så gärna prata med henne, men jag visste inte om vad.
"So what do you think of Cyprus?" Frågade hon mig.
"It's great. It's so amazing like you told me on the plane. And sorry for today." Sa jag med lite skam i rösten.
"What are you sorry for?" Frågade hon och tittade undrande på mig.
"For that I throw water on you" Sa jag och tittade blygt på henne.
"It's okey. I needed it." Sa hon och log mot mig. "See you later?" Frågade hon samtidigt som vi gick ut ur hissen.
"If you can find me" Sa jag och log hemlighetsfullt mot henne och gick ut till resturangen.

Vad tycker ni? Är det okej med Emmas och Louis perspektiv? Ska jag försöka få med bilder eller något annat? Tyck till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0