bloglovin

Kapitel 6

Tidigare:
"What are you sorry for?" Frågade hon och tittade undrande på mig.
"For that I throw water on you" Sa jag och tittade blygt på henne.
"It's okey. I needed it." Sa hon och log mot mig. "See you later?" Frågade hon samtidigt som vi gick ut ur hissen.
"If you can find me" Sa jag och log hemlighetsfullt mot henne och gick ut till resturangen.
Nu:
Emmas perspektiv:
"Så nu vet han alltså att vi bor på samma hotell. Och han har börjat använda min mening mot mig" Tänkte jag och log.
"Vad bra Emma! Du hittade ett bord ute i vinden." Sa mamma som kom nu.
"Vart är pappa?" Frågade jag.
"Han är kvar på hotellet. Han kommer snart." Svarade mamma kort.
"Okej" Svarade jag och började titta i menyn.
Louis perspektiv:
"Så hon bor här på hotellet. Jag undrar om hon visste att jag också bor här. Undrar vilket rum hon bor i. Jag vet i alla fall vilken våning hon bor på" Tänkte jag.
"What are you thinking about Lou?" Frågade Liam som kom ner nu.
"Nothing special" Svarade jag. "I think we have to grap some food before Niall is coming down, he said before he was starving."
"Okey" Sa Liam och skrattade. "If you stay here so can I grap some food."
"Sure" Sa jag och såg Harry, Zayn och Niall komma. "Liam, too late. Want to go out?"
"Niall, if you are starving no one else is going to have dinner, so I think I'm and Louis are going out. Wanna join?" Frågade Liam och tittade på de andra. Harry, Zayn och Niall tittade på varandra, ryckte på axlarna och sa: "Sure"
Vi gick ut från hotellet och ut mot en gata där det fanns några souvenirbutiker, barer och resturanger. Vi kollade in i alla och kollade menyer, men såg inget vi blev sugna på.
"Look!" Nästa ropade Niall till mig, fast jag gick bredvid honom.
"Yes Niall?" Sa jag och satte handen för örat om han skulle ropa en gång till.
"It's a Pizza Hut down there. If we don't find something else, can't we eat there, please?" Frågade han och tittade på mig och killarna med hundvalpsögon.
"Sure, if we don't find something better, we'll eat there" Sa Zayn till honom.
"Thank you" Sa Niall och kramade om honom. Jag skrattade och kollade in i resturangen vi just gick förbi, och såg att de sände Scoopy-Doo därinne. Det enda som fanns kvar var en sandwich butik, en resturang och Pizza Hut.
"Hey guys, isn't that Emma?" Frågade Zayn.
"Yes, I think so" Sa Harry.
"If she can eat there, so do we" Sa Niall och gick fram och tittade på menyn.
Emmas perspektiv:
Jag satt och lyssnade på mammas och pappas nya bråk. Jag visste inte ens vad de bråkade om denna gång, orkade inte bry mig om vad de bråkade om längre. Jag tog upp sugröret ur Spriten och började bita på det.
"Men, Emma du vet att det inte är bra för tänderna" Sa mamma, tittade på mig en sekund och återgick att bråka med pappa. Jag suckade och la ner sugröret på tallriken där det hade varit spagetti bolognaise. Jag hörde några bekanta röster och såg killarna komma ner för gatan. Jag tittade ner på bordet och tog tag i en meny och tittade på efterrätter.
"What's that?" Hörde jag Harry säga och jag tittade upp och såg att han pekade på kleftico. Jag la ner menyn och drack lite vatten istället.
"Hi Emma. Are you here?" Frågade Liam och tittade på mig. Och nu verkade mina föräldrar sluta bråka för att lyssna hur samtalet skulle utvecklas.
"Yes." Svarade jag. "What are you doing here then?"
"I think we gonna eat. We just don't know what everything is." Sa Liam och tittade funderande på menyn. Jag reste mig och gick och ställde mig bredvid de.
"What do you want to know?" Frågade jag de.
"What's that?" Frågade Niall och pekade på kleftico.
"It's sheep." Svarade jag. "It's very good, you have to try it before you're are going home. Something else?"
"No" Svarade Louis. "So boys, are we gonna eat, now I'm starting to starv."
"Okey" Svarade killarna och gick och satte sig vid bordet bakom mamma och pappa.

Förlåt för en jätte lång, men jag hade så många idéer för detta kapitel och jag kunde inte korta ner det mer. Kommer förhoppningsvis en till del imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0