bloglovin

Kapitel 7

Tidigare:
"What do you want to know?" Frågade jag de.
"What's that?" Frågade Niall och pekade på kleftico.
"It's sheep." Svarade jag. "It's very good, you have to try it before you're going home. Something else?"
"No" Svarade Louis. "So boys, are we gonna eat, now I'm starting to starv."
"Okey" Svarade killarna och gick och satte sig vid bordet bakom mamma och pappa.

Nu:

Emmas perspektiv:
"Så Emma, vilka är det där?" Frågade pappa och tittade både arg och orolig ut.
"Jag satt bredvid en av de på planet hit och de bor på vårat hotell så jag har stött på de några gånger och pratat. Är det fel att skaffa vänner?" Frågade jag och tog en klunk vatten.
"Nej, men akta dig. Jag vet sorten" Sa pappa och jag visste att han ville vända sig om och blänga på de för att de kände mig.
"Ja, pappa. Jag vet att du känner sorten. Du känner till alla sorter." Sa jag och småskrattade.
"Are you finish?" Frågade Teari och tittade menande på våra tallrika.
"Yes we are. And by the way, the 5 boys behind mum and dad are here for the first time and wants to order Cypriot food. Can you help?" Frågade jag och log.
"Yes of course." Svarade han och gick iväg med våra tallrikar. Sedan kom han ut igen och gick fram och pratade med killarna.

Louis perspektiv:
Jag gillar Cypern. Alla är så trevliga och vänliga och har inte bråttom. Som mannen här på resturangen. Davido's. Han är väldigt trevlig och har tid att stå och prata om nästan allt mellan himlen och jord. Inget: "vad vill ni ha?" "Var det allt?" och sedan försvinna. Jag och killarna hade beställt meze (finns inget riktigt som motsvarar meze på svenska, men typ smörgåsbord) och det innehåller det mesta. Spagetti, kalamari, kleftico och mycket mera. Vi alla hoppades bara att Niall skulle bli mätt (och att vi andra också skulle få mat). När maten kom doftade det ljuvligt och vi nästan kastade oss på maten.
"Guys, this was really, really good. I'm glad we didn't went to Pizza Hut" Sa Liam och tog lite mera kleftico.
"Me too" Sa Zayn och fortsatte äta. Jag satt där och bara åt och njöt av att det var så varmt. Då gick Emmas föräldrar förbi och ner från resturangen och ropade ett: "Good bye and good night" in i resturangen. Samtidigt kom Emma fram och frågade: "Was it good?" Vi alla nickade till svar och samtidigt tog Harry det sista som fanns kvar på hela mezen. Vi alla kollade på Niall för att som om han skulle protestera, men han sa ingenting om att Harry tog det sista.
"What is it?" Frågade Niall och kollade runt på oss.
"Harry is talking the last food, Niall. Don't you want that?" Frågade jag och tittade undrande på honom.
"No, I'm stuffed" Sa Niall och lutade huvudet mot Liams axel.
"WHAT?!" Alla vi killar kollade på honom med stora ögon. Var detta sant? Var Niall James Horan mätt?!
"Yeah, but it was very good." Sa han och tittade på bordet.
"Okey guys. Got to go, see ya" Sa Emma och sprang efter sina föräldrar som hade gått i förväg. Jag kollade efter henne och såg att hon vinkade och då vinkade jag tillbaka.

Emmas perspektiv:
Var det jag precis hört varit sant? Hade Niall blivit mätt? Jag trodde inte att han kunde det, men man lär sig nya saker varje dag sägs det. Vi kom fram till hotellet och gick upp på rummet och jag satt på balkongen och bara tittade på våran utsikt. Jag tittade på min klocka och såg att det var den 12 augusti och då sprang jag in, tog pappas mobil och ringde Sebastian.
"Hello?" Svarade Sebastian.
"Hej Sebastian" Sa jag. (han kan lite svenska, men gillar inte att prata det, så när jag vill skoj reta honom pratar jag svenska.
"Hej" Sa han och det lät som någon skrattade i bakrunden. "Vad är det?"
"Ja, jag har glömt att ringa dig tidigare så: Happy Birthday"
"Thanks. What are you doing?"
"Nothing special, have just taken a Ivi and enjoys life." Sa jag och drack lite Ivi som jag hämtat samtidigt som telefonen. "And you?"
"Nothing. Is home with some friends, watching a movie."
"Oh, sorry didn't know" Sa jag ursäktande.
"It's okey sis" Sa han och tillade till de i bakrunden "It's Emma" och då hörde jag ett: "Oh, okey" som att de trodde att Sebastian hade blivit galen och kallat någon syrra.
"Okey, I got to go now, good night and love you" Sa jag på skoj och la på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0