bloglovin

Kapitel 8

Tidigare:
"Nothing. Is home with some friends, watching a movie."
"Oh, sorry didn't know" Sa jag ursäktande.
"It's okey sis" Sa han och tillade till de i bakrunden "It's Emma" och då hörde jag ett: "Oh, okey" som att de trodde att Sebastian hade blivit galen och kallat någon syrra.
"Okey, I got to go now, good night and love you" Sa jag på skoj och la på.
Nu:
Lous perspektiv:
Strax efter att Emma gått hade vi betalat och också gått tillbaka till hotellet. När vi kom in på hotellrummet la vi oss på våra sängar och stönade p.g.a. att vi var så mätta.
"Can you really be this full?" Sa Harry.
"No, I don't think so. I can't move" Sa Liam.
"I can't move either. I can't remember when I was stuffed last time." Sa Niall. Så somnade vi.
Nästa morgon vaknade jag av att solen lyste upp hela rummet. Jag satte mig upp och drog handen genom håret. Killarna sov fortfarande, så jag gick bort till Liams säng och sjöng våran morgonsång och hoppade i hans säng.
"Yes Louis?" Frågade han trött och öppnade ena ögat.
"You have to go up now. We are going to the beach, but first breakfast!" Sa jag och hoppade lite mer i Liams säng.
Emmas perspektiv:
"Emma, kom igen, vakna nu. Jag och mamma går ner till frukosten nu. Kom ner så fort som möjligt så går vi till stranden efter det." Sa pappa.
"Mmm" Svarade jag trött och gnuggade mina ögon.
"Vakna nu" Sa pappa igen och så var de borta. Jag satte mig upp och tittade runt i rummet. Så reste jag på mg, drog bort gardinerna och gick in i badrummet.
Några minuter senare gick jag ner till frukosten och mötte en trött Harry vid frukosten.
"Hi Harry. Are you a wake or not?" Frågade jag och log och tog några vattenmelonsbitar och pannkakor.
"I'm nearly not a wake" Sa han och gäspade.
"Late yesterday?" Frågade jag.
"No, but all of my energy have been used to burn all food I ate yesterday. You know, I have been known Niall for 2 years and I can't remember that he ever have been stuffed" Sa Harry och tog ett smörpacket.
"Good morning Emma" Sa Liam från andra sidan bordet jag och Harry stod vid. Eller snarare jag, Harry hade gått.
"Good morning Liam" Sa jag och fyllde ett glas med juice. "Are you tired too?"
"Yes very. And Louis didn't do it better to jump in my bed this morning" Sa han, skakade på huvudet och log.
"Poor thing. Put I can understand Louis, is fun to jump in people's beds when they sleep there" Sa jag. "I got to go to my parents now, are you going to the beach?"
"Yes, what I understand anyway" Sa Liam. "See you there?" Jag bara blinkade till svar och gick bort till mina föräldrar som tydligen slutit fred sedan de märkte att jag höll på att bli kompis med 5 killar.
Cirka 45 minuter senare var vi på stranden och killarna hade gått med mig och mina övervakande föräldrar. Jag tog upp en boll ur en av våra strandväskor.
"Guys, want to play?" Frågade jag.
"Sure" Sa Louis och tog av sig tröjan samtidigt som jag tog av mig klänningen.
"Come on then" Sa jag och sprang ner till vattnet. Killarna kom efter och vi kastade bollen och plötsligt utan förvarning tog Liam tog i mig och sa: "I think we can throw this instead, don't you think boys?" och killarna nickade instämmande och då slängde Liam iväg till Zayn och från Zayn till Harry, från Harry till Niall och från Niall till Louis. Och när Louis fångade mig sa han: "Take a deep breath and close your eyes". Jag gjorde det och höll för näsan och stängde jag ögonen och han gjorde det jag trodde han skulle, han doppade oss samtidigt som han höll mig i sin famn. När vi kom upp tog jag bort håret som hamnat i mitt ansikte och kollade på Louis och skrattade. Han hade fått in vatten i näsan och nu frustade han som en valross. Killarna instämde. Vi fortsatte hålla på med olika lekar under dagen, som volleboll, trandtennis och några andra. Jag trodde att det bara gått en timme eller två när vi skulle packa ihop och gå tillbaka till hotellet. Killarna tog våra grejer för att mina föräldrar skulle få ett bra intryck av de. När jag hade duschat och lagt mig i sängen somnade jag direkt efter en mycket aktiv dag på stranden.
Louis perspektiv:
En dag på stranden med killarna och Emma. Vi hade haft det jätte kul och jag hoppades att vi kunde göra nåt imorgon också. Jag och killarna satt på balkongen och pratade i några timmar tills vi skulle äta.
Emmas perspektiv:
Efter att jag sovit middag i en och halvtimme drog jag på mig lite kläder, tog min iPod och hörlurar och gick för att gå en promend på strandpromenaden. Jag gick och kom tillbaka efter ca en timme. När jag kom tillbaka till hotellet kom en tjej i min ålder fram och sa: "Hi"
"Hi" Sa jag och tittade undrande på henne och undrade vad hon ville.
"Do you live here?"
"Yes"
"On Saturday, it's going to be a party there on the hotel and if you want some of your old favorite songs on the party, you can write them over there" Sa hon och pekade bort mot receptionen. "If your lucky, you'll hear them then"
"Okey, thanks" Sa jag och sträckte fram handen. "Emma"
"Maria" Svarade hon och vi satte oss och pratade om det mesta och det kändes som vi hade känt varandra hela livet. Efter ett tag hörde jag hissen öppnas och jag tittade dit och såg mamma såg ut att vara på krigsstigen.
"Vad har hänt nu?" Tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: linda

meeer snälla?

du är grymt duktig på att skriva

2012-02-11 @ 16:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0