bloglovin

Kaptel 14

Tidigare:
"Come on" Sa jag tog tag i hennes hand och sprang upp på bryggan. Den var varmare än man väntade och jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte hade blåsor när jag kom upp till stranden igen. När vi kom längst ut på bryggan stannade vi och tittade ner i vattnet. Det var säkert 20 meter ner och jag började tänka på Zayn som var ganska vattenrädd, men den har blivit bättre. Så tittade jag på Emma som stod bredvid mig. Hennes bruna hår fladdrade i vinden och hon hade gåshud på magen. Jag drog henne närmare, kysste henne, lyfte upp henne i mina armar och hoppade i vattnet.


Nu:



Emmas perspektiv:
Han gjorde det igen. Han hoppade i vattnet med mig i famnen, men nu i det öppna Medelhavet och inte i en stängd hotellpool. Han släppte taget när vi var i vattnet och när vi kom upp hostade jag upp lite saltvatten.
"Louis!" Sa jag och tog håret ur ansiktet.
"Yes love?" Frågade han och drog mig närmare.
"You did it - again!" Sa jag menande, samtidigt som jag log stort.
"Sorry, just I like it when you're wet" Sa han och då stängte jag vatten i ansiktet på honom. Då släppte han taget om mig och började slänga vatten på mig. Jag började simma inåt och skvätte vatten med fötterna och Louis försökte skvätta vatten samtidigt som han simmade. Det så jätte roligt ut, en gång så såg det nästan ut som han skulle svälva halva viken vi var i. Vi kom in så man kunde stå och då ställde jag mig upp och skvätte vatten och han gjorde samma sak. På något underligt sätt kom vi, samtidigt som vi skvätte vatten på varandra, tillbaka där killarna var.
"What are you guys doing?" Ropade Liam ifrån sin solstol.
"What do it looks like Liam?" Ropade Louis tillbaka och jag tyckte att han tittade på något, men jag stuntade i det. Fast, det borde jag inte ha gjort för plötsligt åkte jag upp i luften och jag tjöt.
"Ahhh!" Ropade jag och skrattade när jag såg att det var Niall och Harry som hade lyft upp mig.
"What are you doing with my girl?" Frågade Louis och log mot mig. Jag själv smälte som smör i solsken när han sa att jag var hans. Bara tänkt, han ville att jag skulle vara hans tjej. Detta måste nästan vara en dröm.
"Louis, you can go up to Liam, Zayn is coming with coffee and we are going to talk to Emma" Sa Harry och försökte vara allvarlig, men både han och Niall började gapskratta när de tittade på varandra och tappade mig i vattnet.
"Thanks guys" Sa jag och ställde mig upp och försökte verkligen låta allvarlig, men det misslyckades för mig också.


Louis perspektiv:
Emma hon var så lätt att vara med och hon och killarna kommer lätt överrens. Nu satt vi på de två solstolar vi hade och drack kaffe. Vi pratade om det mesta och vi fick veta att Emma har dansat sedan hon var 4 år och har dansat nästan alla stilar. Hon dansar 3 gånger i veckan med sina 4 bästa tjejkompisar, fast hon har flera bästa kompisar, men de här 4 har hon känt i princip hela livet och därför säger hon alltid de som bästa kompisar. Vi berättade nästan allt, utan allt om X-Factor, Brit Awards och hela den resan för vi ville inte att hon ville bi våra bästa vänner för att vi är kända. Jag tittade på klockan och såg att den var kvart över fyra och de flesta andra på stranden började gå hemåt.
"Vas happenin?" Sa Zayn och tittade på mig.
"Oh, just that everyone else is going home and it's getting late." Sa jag och pekade på min mobil jag höll upp i handen.
"Yeah, we should probably go back to the hotel now" Sa Liam och reste sig och borstade bort sanden från sina badbrallor. Vi packade ihop det lilla vi hade och gick tillbaka. Jag la armen om Emma och så pratade vi lite till. När vi kom tillbaka gick Emma till sitt hotellrum och vi åkte upp till vårat.
"What a nice day" Sa Harry och la sig raklång på soffan.
"Yeah, and I like Emma" Sa Niall och gick och tog en vattenflaska ur kylen och drack. "And guys, I'm hungry"

Förlåt för att det kommer upp så sent, hann inte. Det kom iallafall ett! Och för er som inte vet om detta så vann killarna BritAward:en (länk: http://www.youtube.com/watch?v=n8WlxnttpG0&feature=g-u-u&context=G29a88dbFUAAAAAAAAAA). Så stolt :D ska skriva några kapitel imorgon eftersom jag åker tidigt fredag morgon och inte kan blogga utomlands tyvärr. Men jag ska verkligen försöka med att skriva 10 kapitel som jag sätter tidsinställt. Sen undrar jag hur gammal ni tror Emma är. Gissa på ;)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0