bloglovin

Kaptel 15

Tidigare:


Louis perspektiv:
"Vas happenin?" Sa Zayn och tittade på mig.
"Oh, just that everyone else is going home and it's getting late." Sa jag och pekade på min mobil jag höll upp i handen.
"Yeah, we should probably go back to the hotel now" Sa Liam och reste sig och borstade bort sanden från sina badbrallor. Vi packade ihop det lilla vi hade och gick tillbaka. Jag la armen om Emma och så pratade vi lite till. När vi kom tillbaka gick Emma till sitt hotellrum och vi åkte upp till vårat.
"What a nice day" Sa Harry och la sig raklång på soffan.
"Yeah, and I like Emma" Sa Niall och gick och tog en vattenflaska ur kylen och drack. "And guys, I'm hungry"

Nu:


Emmas perspektiv:
Dagen på stranden med killarna hade varit jätte kul. Vi skvätte mycket vatten på varandra och Louis kallade mig sin. Jag kommer aldrig glömma det ögonblicket. Jag kom innanför dörren och lutade mig mot den och suckade lyckligt.
"Emma?" Ropade mamma från balkongen.
"Ja?" Ropade jag tillbaka.
"Kan du komma hit ett slag?" Ropade hon och jag gick ut till henne.
"Vart har du varit idag?" Frågade hon.
"Jag har varit på stranden med killarna" Sa jag lugnt och lutade mig mot väggen.
"Jaså. Var det kul?"
"Ja, vi hade trevligt"
"Okej, bra. Men komihåg..."
"Akta dig, du vet aldrig vad du kan råka ut för, jag vet mamma! Jag har precis fyllt 18 år. Jag tror jag kan ta hand om mig själv lite grann i alla fall."
"Ja, det är ju bra. Men ikväll vi jag och din pappa vara ensamma, så du får vara med de där killarna ikväll om de låter dig vara med. Okej?" frågade mamma och det lät nästan som om hon var sur.
"Tack mamma!" Sa jag lugnt och kramade henne, men inombords skrek jag av glädje. Jag bara hoppades att killarna skulle låta mig vara med de.


Louis perspektiv:
Emma kom upp till vårt hotellrum efter en stund och så fort jag öppnade dörren och såg att det var hon, tog jag henne i mina armar och kysste henne.
"I have miss you" Sa jag som en ursäkt att kyssa henne.
"I have missed you too" Sa hon och kramade mig. "Are you guys doing something special tonight?"
"No." Sa jag. "What do you have in mind?"
"Well, my parents want to be alone tonight and I have nothing to do. And I wonder if you want to do something" Sa hon.
"I want to play mini-golf!" Ropade Harry och kom springande och hoppade upp på min rygg. Emma skrattade, så vi måste se väldigt roliga ut.
"Okey Harry." Sa hon. "We can play some mini-golf" Sa Emma till honom
"Yaaay!" Sa Harry och lät som ett litet barn som skulle få godis.
"Harold, you are havier. How much have you eat?" Frågade jag och släppte ner honom från min rygg.
"What? Is he doing that a lot?" Frågade Emma.
"Yes, nearly every day" Sa Harry och flinade. Vad han inte märkte var att Emma fick tag i en kudde och så slog hon till honom med den i ansiktet.
"Don't you dare" Sa Harry och försökte låta arg. Emma bara log sitt underbara leende och såg lurig ut och såg ut som hon tänkte.
"Well... NO!" Ropade hon och slog till honom med en annan kudde och så var kuddkriget igång. Liam och Niall som var på balkongen kom in och tittade först på oss tre som hade kuddkrig, sedan på varandra och sen sprang de in skrikande och tog varsin kudde och var också med. Vi hörde steg utanför dörren och vi lyssnade.
"Guys, we surprise Zayn" Viskade Liam och vi gömde oss strax innanför dörren.
"Vas happenin?" Frågade Zayn och märkte sedan att ingen var här.
"Hello?" Frågade han ut i luften och då ropade Liam: "NOW" och då slog vi till Zayn med alla kuddar. När han tillslut låg på golvet, höll han handen på hjärtat och sa: "It's been nice to have meet you guys. But now, it's time to go" och så la han huvudet på sidan och låtsades vara död. Emma tittade på klockan och sa: "Yes, it's really time to go if we want to have dinner and play mini-golf tonight". Då blev Harry till sig och sprang efter ett par skor och skrek: "MINI-GOLF! Hurry guys so we can play!" Vi andra skrattade åt honom, han såg bara för rolig ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0