bloglovin

Kapitel 40

Tidigare:

Alice perspektiv:

Jag stod och pratade med Felicia när jag ser Emma och Fanny komma ner för trappan. Jag hörde inte vad de sa, men Fanny verkade försöka stoppa Emma. Men tillslut kom och fram till dörren och så gick de båda. När de gått nära såg jag hade Emma grät. Vad hade hänt på övervåningen?'

Nu:

Tidigare under festen

Fannys perspektiv:

Jag dansade bredvid Emma och Louis och efter ett tag såg jag Liam komma fram och prata med Louis och hur han sa något till Emma och sedan gick ut på övervåningen. Emma och jag stod ett bra tag och dansade men efter ett tag gick hon upp efter Louis och jag följde efter. Vi ställde oss utanför dörren och så hörde vi Louis säga: "I love uou Eleanor. I always will". Så vände Emma på klacken och sprang. Jag försökte prata med henne, men inget gick. Så jag fick tillslut följa med henne.

Emmas perspektiv:

Jag och Fanny satt i bilen och jag slöt ögonen och lutade mig mot fönstret. Jag kände tårarna som rann ner på mina kinder och jag försökte hela tiden ta bort och sluta få de rinna. Jag som verkligen trodde han gillade mig. Jag som hade bestämt mig för att inte falla pladask för honom. Men tillslut hade jag iallafall gjort det. Och nu fick jag stå mitt kast. Igen. Tom hade kommit och hämtat oss och körde hem oss till lägenheten.

Louis perspektiv (tidigare under festen):

Liam kom fram till medan jag dansade med Emma och sa att det var någon som ville träffa mig. Jag gick ifrån Emma efter att ha sagt att jag strax skulle komma tillbaka. Jag och Liam gick upp på övervåningen. Där var Eleanors mamma, och hon såg inte särskilt glad ut.

"I'm gonna leave you two alone" Sa Liam och gick.

"What are you doing here?" Frågade jag henne.

"I just wanted to talk and show you this" Sa hon och satte på en film. På mig och Eleanor. I mitten av filmen sa jag: "I love you Eleanor. I always will". När filmen var slut började vi argumentera och innan bråket var slut gick hennes mamma därifrån utan att säga nåt. När jag kom ner, var det bara killarna, Nicole, Felicia och Alice kvar.

"Where's Fanny and Emma?"

"They have gone home long time ago. Emma was upset about something" Sa Alice.

"Damm it" Sa jag och sprang ut till vägen. När första bästa taxi åkte förbi hoppade jag in i den och sa adressen. Bara det inte var försent!

Emmas perspektiv:

*last call for flight 562 to Stockholm. Last call for flight 562 to Stockholm*

"Are you really sure you want to do this?"

"If he still loves Eleanor, I can't stop that. I hope you can come to Stockholm sometime."

"I promise I will, if you can come to Miami"

"I promise. Pinky promise?" Sa jag och satte fram lillfingret.

"Pinky promise" Sa Fanny och knöt ihop våra lillfingrar. Vi kramade om varandra innan de ropade igen att vi sista behövde komma till gaten.

"Bye. I promise sis, I'll keep in touch!" Ropade jag till henne.

"I promise too! Love you!"

"Love you too!" Ropade jag innan jag försvann bakom dörrarna. Nu var jag påväg hem.


Nämen kolla, jag blev klar med kapitel 40 idag. Vad tycker ni? Jag kommer tyvärr få hoppa över en massa saker.
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0