bloglovin

Kapitel 20

Tidigare:
Louis perspektiv:
"Yes, I fight with her like I fight with Gemma." Sa han och drack direkt ur mjölkpacketet som stod i kylskåpsdörren.
"Okey." Sa jag. "Do you think she can come the second week-end in september?"
"I think she would come day and night to see you" Sa Harry till mig och gick till hallen och satte på sig skor."I'm gonna buy some milk. Do you want something?"
"No thank" Sa jag och klickade på boka plats.
Nu:
Louis perspektiv:
En vanlig dag: vakna, gå upp, gå ner till köket och göra en macka och dricka ett glas juice, fundera om jag vill göra té, men gör aldrig. Sätter på tv:en och hör nyheterna, går upp och byter till badbyxor, kommer ner och stänger av nyheterna och springer ut och hoppar i vår egna pool. Simmar något varv, går in och duschar, klär på mig, borstar tänderna och åker till studion. Är i studion någon timme sedan hem igen och spelar Nintendo 3DS eller tittar på tv:e. Lagar middag, äter middag med killarna, läser tidingen, går och borstar tänderna, byter om och går och lägger mig igen. Och så rullar de flesta av våra dagar nu förtiden på. I början var det kul, men det har börjat bli ganska tråkigt efter att man haft nästan samma schema i 5 månader. Enda undantaget är resa till Sverige (men vi spelade in nya låtar till en ny singel) och sedan resan till Cypern, vilken jag i början var imot, men inte längre. Hade vi inte åkt hade jag inte träffat Emma. Och jag har inte mått så här bra på länge. Och därför längtade jag väldigt mycket efter henne.
Emmas perspektiv:
Tina och Jossan (en annan av mina bästa kompisar) hade varit tillsammans under nästan hela sommarlovet. Hannah och Ella (mina två andra bästa kompisar) hade varit ute och rest (inte tillsammans) och var mycket brunare ön mig, även fast jag var lite brun.
"Så hur gick det på Cypern med dina föräldrar?" Frågade Hannah första dagen i skolan.
"Dåligt" Sa jag. "De bråkar nästan värre än förut. Nu önskar jag faktiskt att de vore skilda, då slipper man allt bråk"
"Ja, stackare. Jag kommer ihåg när mina skilde sig. Det var jobbigt, men idag är det bra. Hoppas allt löser sig på ett eller annat sätt" Sa Jossan.
"Men hur var det för dig da på Cypern?" Frågade Ella
"Joda, jag träffade en jätte schyst kille..." Började jag
"Jasså, du har trillat dit igen. Kommer han ifrån Sverige?" Frågade Hannah.
"Nej, han kommer tyvärr inte ifrån Sverige. Har bor i England och bara för att han ska bli mystisk för er ska jag kalla honom L"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0