bloglovin

Kapitel 21

Tidigare:
Emmas perspektiv:
"Men hur var det för dig da på Cypern?" Frågade Ella
"Joda, jag träffade en jätte schyst kille..." Började jag
"Jasså, du har trillat dit igen. Kommer han ifrån Sverige?" Frågade Hannah.
"Nej, han kommer tyvärr inte ifrån Sverige. Har bor i England och bara för att han ska bli mystisk för er ska jag kalla honom L"
Nu:
Emmas perspektiv:
Varför behöver lärare alltid veta vad man gjort på loven? Jag tycker bara det är jobbigt att prata inför klassen, eller för en större grupp människor överhuvudtaget.
"Så Emma, vad har du gjort på sommarlovet?" Frågade min mentor Eva mig. Jag ställde mig upp och tittade på henne och kände: "Snälla! Låt mig slippa det här!!"
"Jag har varit ute på mitt landställe i skärgården, jobbat och varit på Cypern." Sa jag och satte mig ner.
"Jaha" Sa Eva för den var så kort. "Det var ju trevligt Emma. Så Daniel, vad har du gjort på lovet?"
Dagen rullade på och vi fick träffa nya lärare, få nya böcker och kursplaner, nytt schema och nya lokaler och klassrum att komma till. Vi fick nya skåp också, och större så i år kanske man skulle kunna få plats med sina saker. Dagen var äntligen slut och jag och tjejerna skulle gå på bio när jag känner hur min mobil darrar till.
"Hope u like them xx" det var från Louis, men jag förståd ingenting, men då kom en blomkille fram till mig och frågade: "Emma Hart?"
"Ja, det är jag" Sa jag lite småförrvirat. Så gick han och hämtade en stor bukett med rosor.
"Hoppas du gillar de" Sa han, la de i min famn och åkte iväg. Jag och tjejerna stirrade på blommorna och Tina tog upp kortet från blommorna och läste högt: "Hope I can see you soon. This flowers is for how long we known each other and how much I miss you. See you in London soon! xxx"
"Är blommorna från den jag tror att det är?" Frågade Hannah tyst.
"Ja" Viskade jag tillbaka. "Det är från honom"
Louis perspektiv:
Jag hade skickat blommor till Emma och hoppades att de kom fram. Jag hoppades att hon gillade meddelandet också. Jag och killarna hade fått en dag till ledigt ifrån studion, så vi gick ut på stan för att handlar nya skor. Vi träffade några fans också och pratade lite med de. När vi kom hem till huset satte vi oss i soffan och la påsarna på bordet framför oss.
"Guys, Emma is maybe coming in 3 weeks. Just so you know" Sa jag medans vi satte där halvdöda efter en shoppingdag.
"Okey" Sa de.
Emmas perspektiv:
Nästa dag kom ett brev och när jag öppnade det kom en flygbiljett ut och ett brev. "If you can and want you can come and visit me in London. Miss you like crazy ;) xxx". Jag tog genast fram min mobil och skrev till Louis: "Ofcourse I'm coming! See ya in 3 weeks ;) xoxox". Jag öppnade min garderob och tittade in i den och tog upp mobilen.
"Hannah, modekris. Vi måste gå och shoppa NU"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0