bloglovin

Kapitel 25

Tidigare:

Emmas perspektiv:
"Undrar var de har alla spel?" Tänkte jag och gick bort mot tv:en. Jag letade ett långt tag, men sen blev jag hungrig och gick för att se om man kunde få någon middag. Det enda jag hittade, som inte var flingor eller mjölk, var lite pasta och en liten, liten köttbit. Jag öppnade nedersta lådan, för jag trodde att jag skulle hitta en stekpanna, men där låg det fullt med Wii och Playstation spel.
"Killar" Tänkte jag och fortsatte leta. Efter några minuter hade jag lyckats hitta en stekpanna och åt. Jag diskade och satte på tv:en. Jag tog två kuddar och la under huvudet och tog en av deras filtar om mig. Efter en stund sov jag.


Nu:

Louis perspektiv:
"Okey, that was everything, I think. Now you can go home and get some rest. I want you here tomorrow too" Sa Linda och gick innan jag hann protestera. Vad ska jag säga till Emma? Och hur ska jag kunna förklara att jag måste vara borta imorgon med? Och vem ska hon vara med? Jag tror inte hon vill vara ensam en kväll till.
"Lou?" Frågade Zayn och avbröt mina tankar.
"Yes?" Frågade jag medans jag märkte att killarna tittade på mig.
"What?" Frågade jag.
"Are you alright Lou?" Frågade Harry.
"Yes, I'm alright" Sa jag och gick ut ur byggnaden och gick mot bilen. "I'm just wondering what I'm gonna say to Emma and what she's gonna do tomorrow if we have to be here?"
"You mean today, cause it's 1:20 p.m." Sa Liam och tittade på sin mobil.
"Sorry, today" Sa jag och körde ut från parkeringen. Resan hem var tyst och när vi kom hem var det som tur inga fans, även fast det var helg. När vi kom in i lägenheten var tv:en på och jag gick för att stänga av den när jag såg att Emma låg och sov i soffan. Jag stängde av tv:en och lyfte upp henne och bar in henne till min säng. Jag la mig direkt bredvid för jag var så trött och nu ville jag bara vara nära henne.


Nästa morgon...

Emmas perspektiv:
Jag vaknade av att någon rörde sig bredvid mig. Jag öppnade sömnigt ögonen och såg att Louis låg bredvid mig. Jag log för mig själv och reste mig försiktigt upp och gick ner till köket. När jag kom ner var det två tjejer och la in saker i kylskåpet.
"Excuse me, who are you?" Frågade jag ganska tyst för att inte väcka killarna på övervåningen. Tjejerna tittade förvånat på mig och sedan slog, den med brunt rak hår, sig för pannan.
"Ofcourse, you're Louis girlfriend. I'm Felicia and this is Alice" Sa hon medans den lockiga tjejen lastade in saker i kylen.
"Okey, hi." Sa jag. "I'm Emma. Do you need any help?"
"No, it's fine" Sa Felicia och ställde in den sista. "Right, I forgot. I'm Harry's girlfriend and Alice is Niall's girlfriend. Where are you from?"
"I'm from Sweden" Sa jag.
"Nä, fy vad kul. Då har man nån att snacka med." Sa Felicia.
"Ja, jag antar det" Sa jag. "Pratar Alice också svenska?"
"Nej, det är bara du och jag. Alice is from London, right?"
"Yes, that's right" Sa Alice. "So you two are gonna start talking swedish now?"
"No, we're not, cause you can't" Sa jag. "Are you hungry?"
"No, we have eated on the way here." Sa hon och tittade på sin klocka. "Alli, we have to go now, but Em, we see you later, right?"
"Yes, hopefully we do" Sa jag och så gick de tyst i väg. Jag ställde mig i fönstret och såg när de gick över den lilla innergården. Jag gick och hämtade min dator och satte på musik på låg volym och började göra frukost. Jag värmde bröd, kokade vatten, tog fram pålägg och nynnade med på sångerna. Efter ett tag kom fem urvakna killar ned för trappan och tittade först på mig, sedan på maten och sedan på mig igen.
"Have you been out?" Frågade Liam.
"No, some Felicia and Alice was here with all this. What I understood are they Harry's and Niall's girlfriends. Why couldn't you tell me about them?"
"I don't know" Svarade de samtidigt. Killarna högg in och jag gjorde samma sak.
"Mmm, this was very good" Sa Niall.
"I think you say that about everything and you shouldn't thank me, thank your girlfriend" Sa jag och började plocka undan, medans Niall ryckte på axlarna till svar. Louis började också plocka undan.
"Come on, let me do this. You did breakfast" Sa han och kramade mig bakifrån.
"Louis, I promise, I can handle this. I can take the dishwash, for this time" Sa jag och kollade på Zayn, Liam, Harry och Niall som var påväg uppför trappan.
"Thanks Emma!" Ropade de tillbaka och jag bara log.
"Finally alone" Sa Louis och lyfte upp mig på diskbänken och kysste mig.
"Sorry for being boring, but we can do this longer, the faster we take care of the dishwash" Sa jag.
"But I don't want to do the dishwash" Sa Louis och kysste mig igen.
"But please, get a room!" Ropade Harry från trappavsatsen.
"Shut up Harold!" Ropade Louis tillbaka och jag skrattade åt de.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att du gillar det och att du hittade hit! Tackar! :)

2012-03-18 @ 10:07:47
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: All The Way Up All Night

Asbra!!! :))

Men va hände ned Fanny, vem var hon..? ;)

Men som sagt jättebra del, och grattis till Alice och Felicia :)

xx

2012-03-19 @ 18:45:29
URL: http://allthewayupallnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0