bloglovin

Kapitel 35

Tidigare:

”Gabriella, what happen?” Frågade jag henne när jag kom fram.

 

”One of the guitarrplayers was where he wasn’t meant to be, and I triped and here I am” Sa hon och gnyde. Hennes ena fot var dubbel så stor som den andra och killarna bar i väg henne.

 

”Fanny, you’re gonna jump in!” Sa jag till henne, men jag vände mig om och hon stod inte där.

 

”Where’s Fanny?” Frågade jag Alice och Felicia men de rykte på axlarna.

 

”Emma!” Ropade Linda och kom springade mot mig. Hon sa inget mer, bara tog tag i min arm och började springa mot scenen. Jag var inte helt med mentalt förän jag märkte att jag stod på scenen.

 

Nu:

 

Emmas perspektiv:

Jag kände hur allas blickar vände sig mot mig. Ja, jag skulle väl också kolla på mig om jag stod i publiken. Jag var helt annorlunda mot de andra. Jag hade inget instrument, var inte med i doakören och hade inte likadana kläder som dansarna. Jag nickade lite diskret åt bandet och killarna och så började Stand Up. Jag sprang fram till Olivia och så började vi dansa. Vi dansade och jag kände att vissa kollade på mig. Ibland såg jag att killarna också kollade på mig och såg lite smått förvånande ut. Men jag strundande i det, för hade jätte kul med killarna och Olivia. Jag hade på vägen ut fått en grej i örat på väg ut och de sa ibland: ”Good job Emma.” eller ”Just like that, perfect spot”. Även om de inte visste det, så visste ju vi. Det var ju jag som gjort koregrafin, eftersom "Quinn" inte gjort nån. När jag höll på att dansa kom jag på en sak, jag älskar att dansa och att uppträda för tusentals människor. Men skulle jag våga prov-sjunga, dansa eller spela för någon?

 

Nicoles perspektiv:

Jag lutade mitt huvud i mina händer och stötte armbågarna på kassa-apparaten. Ikväll var det så lite att göra, inte vet jag varför. Hade inte hört av Liam på ett tag. Jag undrar vad han göra just nu.

Emmas perspektiv:

Det var inte förrän när jag klev av scenen när showen var slut som jag märkte att jag hade solbrillorna på mig fortfarande. Jag tog några kluckar vatten och bara tänkte efter vad som hänt. Jag hade dansat inför några tusen människor och inte varit nervös när jag stod där ute, som jag brukar vara när jag dansar hemma i Sverige. Och då är det ju bara ett trettiotal människor. Alice och Felicia kom fram springade till mig och var helt till sig.

 

”How was it?” Frågade Alice.

 

”It was incredible!” Sa jag som nu kommit ur chocken.

 

”And it looked like you really had fun!” Sa Felicia.

 

”Yes, the second funniest moment in my life so far!” Sa jag och skrattade.

 

”What’s the first?”


”When we throw popcorn at each others!” Sa jag och vi tre skrattade. Då såg jag Fanny och vi sprang fram till henne.

 

”Where have you been? We have been worried” Sa Alice.

 

”I have been with Gabriella. I thought that she wanted company” Sa hon och satte sig på en pall.

 

”Ok” Svarade vi.

 

”And I heard that you was on stage. Congrats!” Sa Fanny och gav mig en kram. ”How was it?”


”It was fantastic, incredible and a thousands other feelings.”


”Girls!” Ropade killarna och kom fram till oss och kramade oss.

 

”Emma, you was really good!” Sa Harry och lät väldigt förfånad.

 

”Don’t be so surprised Harry” Skrattade jag och slog honom löst på armen.

 

”Didn’t you know Emma was a good dancer?” Frågade Felicia och skrattade.

 

”I know she dance and she jumped in for our choreographer, but this good. And that she just jumped in for Gabriella.”


“Harry, I made the dance. So I think I can jump in if I made the dance”


“Did you do the dance?” Frågade Liam

 

“Yes I did. Ask Fanny.” Sa jag och nickade mot Fanny och Zayn.

 

“Fanny, did Emma do the dance for the show?” Frågade Harry som verkade skeptisk.

 

“Yes she did” Svarade hon utan att vända sig från Zayn.


Okej, kort kapitel jag vet, men bättre än ingenting alls. Hur tycker ni att novellen är? Eftersom det är typ 30 dagar till mitt sommarlov måste jag skynda på. Måste kanske tyvärr hoppa över en massa saker som de kanske tänker på. Men vad tycker ni? Och vad skulle ni säga om att jag kanske skaffar en novell blogg med kanske någon kompis (vi skriver på olika noveller) och skriver på lite olika noveller? Skulle det vara en bra idé? Skulle ni läsa den?

 

Xx


Kommentarer
Postat av: Anonym

one direction är på grand hotel i stockholm

2012-05-10 @ 15:53:52
Postat av: Maja P

Hej kolla gärna in min One Direction novell! kram! :)

http://bedersen.blogg.se/category/pedersens-noveller.html

Svar: Har gjort det, men jag hittar inte din blogg längre. Har du tagit bort den?
Cause U've got that 1 Thing

2012-05-10 @ 17:20:44
URL: http://bedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0